Duncidunc schenkt 1.500 Euro aan Stichting Geven om Jong Leven

Overhandiging Cheque

Aangezien Duncan nog steeds de enige in NL is met CIC- rearanged sarcoom, zal er in Nederland waarschijnlijk op korte termijn geen onderzoek komen naar deze kanker vorm.
Wij hebben daarom in overleg met de stichting leden besloten om alvast een donatie te doen aan een organisatie die een belangrijk en nuttig doel nastreeft.
We dachten meteen aan stichting “geven om jong leven”, omdat wij ( Duncan, Marcel en Brenda) een hele mooie Efteling-dag van hen hebben gehad op 4 oktober 2017 en deze stichting een warme en solide indruk op ons achterliet. Naast het mooie dagje uit doneren zij ook een behoorlijk bedrag aan het Maximacentrum.

We geven graag aan de stichting Geven om Jong Leven om 2 redenen:
1- De geweldige Eftelingdag die jaarlijks wordt georganiseerd voor alle oncologie- patiëntjes en hun ( directe ) familie

2- omdat ze veel geld doneren aan de specifieke opleiding voor verpleegkundig consulentes.
Deze opleiding wordt door het ministerie van Volksgezondheid, welzijn en sport nog niet onderkend. Deze opleiding wordt dus volledig door giften betaald. Wij hebben zelf meegemaakt hoe belangrijk het is om verpleegkundigen om je heen te hebben die weten waar ze mee bezig zijn.

Reactie Stichting Geven om Jong Leven

Beste Brenda en Marcel,

Wat zijn wij geraakt en onder de indruk van jullie verhaal vanmiddag.
We bewonderen jullie om de manier waarop jullie proberen de draad weer op te pakken en ook jullie jonge bedrijf verder uit te bouwen.
Maar bovenal dat jullie daarnaast bezig zijn met de stichting duncidunc ter nagedachtenis aan jullie overleden zoon Duncan.

Wij voelen ons bijzonder vereerd dat wij een donatie van stichting Duncidunc hebben gekregen.

Meer info over de stichting Geven om Jong Leven